Listy z Whitechapel

Polska edycja gry Letters from Whitechapel
17 opinii
  • 2 - 6 osób
  • od 13 lat
  • ok. 120 minut
  • wydanie polskie
Londyn, 1888 rok, labirynt cuchnących i zatłoczonych uliczek. Niektórzy mówią, że ta dzielnica to piekło. Inni, do których nie uśmiechnęło się szczęście, nazywają ją domem. Na każdym rogu znajdziesz prostytutki. Ludzie nazywają je nieszczęśnicami” i nie ma chyba dla nich trafniejszej nazwy. Witaj w dzielnicy Whitechapel. Witaj na ulicach Kuby Rozpruwacza. W Listach z Whitechapel jeden z graczy przyjmuje rolę Kuby Rozpruwacza, a pozostali – pięciu detektywów ścigających go po uliczkach wiktoriańskiego Londynu. Kuba Rozpruwacz musi zmylić policyjny pościg w gmatwaninie uliczek dzielnicy Whitechapel i uciec, popełniwszy straszliwe morderstwa. Tymczasem detektywi wykorzystują siłę dedukcji i przewagę liczebną, by go schwytać, nim dokona kolejnej zbrodni. Czy najsłynniejszy seryjny zabójca w historii ucieknie ponownie, czy tym razem dosięgnie go sprawiedliwość? Polowanie się rozpoczyna!
Autor:
Gabriele Mari, Gianluca Santopietro
Wydawca:
Galakta
199,95

Dostępne 4 sztuki w magazynie wysyłkowym

Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka dzisiaj


Dostawa (Poczta Polska) już od 10 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Opis

Londyn, 1888 rok, labirynt cuchnących i zatłoczonych uliczek. Niektórzy mówią, że ta dzielnica to piekło. Inni, do których nie uśmiechnęło się szczęście, nazywają ją domem. Na każdym rogu znajdziesz prostytutki. Ludzie nazywają je nieszczęśnicami” i nie ma chyba dla nich trafniejszej nazwy. Witaj w dzielnicy Whitechapel. Witaj na ulicach Kuby Rozpruwacza.

W Listach z Whitechapel jeden z graczy przyjmuje rolę Kuby Rozpruwacza, a pozostali – pięciu detektywów ścigających go po uliczkach wiktoriańskiego Londynu. Kuba Rozpruwacz musi zmylić policyjny pościg w gmatwaninie uliczek dzielnicy Whitechapel i uciec, popełniwszy straszliwe morderstwa. Tymczasem detektywi wykorzystują siłę dedukcji i przewagę liczebną, by go schwytać, nim dokona kolejnej zbrodni. Czy najsłynniejszy seryjny zabójca w historii ucieknie ponownie, czy tym razem dosięgnie go sprawiedliwość? Polowanie się rozpoczyna!

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • 1 instrukcja
  • 1 plansza do gry
  • 5 arkuszy policji
  • 4 Listy Kuby Rozpruwacza
  • 5 żetonów Szefów Dochodzenia
  • 5 żetonów Ruchów Specjalnych
  • 16 drewnianych znaczników
  • 12 drewnianych pionków
  • 1 zasłonka Kuby Rozpruwacza
  • 1 bloczek arkuszy ruchu Kuby Rozpruwacza
  • 27 plastikowych znaczników
Waga:
2,4 kg
Kod EAN / UPC:
5907506208839


Dodatki i akcesoria


Recenzje

4.65
na podstawie 17 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Listy z Whitechapel



Najbardziej przydatne recenzje

Agasia

Liczba recenzji: 74

Gra z niesamowitym klimatem i absolutnie zerowym poziomem losowości. To pojedynek na umysły - Kuba Rozpruwacz kontra policja. Emocje w grze są ogromne, zwłaszcza gdy grając Kubą słucha się dyskusji policjantów. Niektórzy twierdzą, że gra się najlepiej w 2 osoby - ja się nie zgadzam, gra się inaczej. Przy dwóch osobach jest pojedynek jeden na jeden i stosunkowo szybka rozgrywka. Przy większej liczbie policjantów Kuba słucha ich rozmów i dostosowuje taktykę do ich planów, przy czym zazwyczaj wtedy gra się dłużej (moja najdłuższa rozgrywka to 5h, najkrótsza 1,5h).
Polecam wszystkim, którzy lubią główkować i dedukować. To jest absolutnie fantastyczna gra, którą warto mieć w swojej kolekcji.


Marcin K

Liczba recenzji: 23

Moja ocena: 5/5
Uwielbiam Sherlocka Holmesa, Herculesa Poirot i klimat Anglii przełomu XIX i XX wieku. Uwielbiam gry dedukcyjne, których autorzy dają graczom minimum reguł, klimatyczne wyposażenie gry i duuuże pole do popisu dla własnych umiejętności myślenia:) Uwielbiam gry, które sprawdzają się przy każdej dozwolonej regułami liczbie graczy:) No, i uwielbiam nierozwiązane zagadki kryminalne:)
Listy z Whitechapel mają to wszystko. A nade wszystko mają świetny klimat pogoni, ucieczki, blefu, kończącego się czasu i poczucia, że wszystko zależy tylko od możliwości Twego mózgu:) Grałem w Listy w gronie 2, 3 i 4-osobowym i każda gra kipiała od emocji, w niektórych partiach współgracze chodzili po pomieszczeniu, by lepiej myśleć, robili burze mózgów, zawzięcie dyskutowali, a w przypadku Kuby R. siedzieli cicho w skupieniu lub śmiali się pod nosem widząc mniej lub bardziej udolne wysiłki detektywów:)
Niektórzy twierdzą, że cena jest za wysoka w stosunku do zawartości. Zgadzam się. Ale ja stosuję inną miarę - porównuję cenę z zabawą, jakiej dostarczyła mi gra. Listy są skromne (ale bardzo, bardzo klimatyczne), jednak dają niesamowitego kopa emocjonalnego podczas gry:)
Nie ma w tej grze losowości, nie ma turlania kostkami, losowania kart przygód, niespodzianek itp., nie ma gromadzenia zasobów i skrzętnego inwestowania. Jest za to w tej grze coś, co sprawiło, że w trakcie wszystkich partii wszyscy gracze mieli wrażenie, że znajdują się na londyńskiej, zamglonej ciasnej uliczce, a zegar nieubłaganie odmierza czas... Ta gra ma KLIMAT, KLIMAT, KLIMAT i niesamowitą regrywalność:)
PS: Ze względu na tematykę, byłbym ostrożny w prezentowaniu jej dzieciakom poniżej 13 roku życia...


Ryudo

Liczba recenzji: 84

Uwielbiam Kubę Rozpruwacza i przez wydanie Listów w PL Galakta stała się moim ulubionym wydawcą ;) Gra jest świetna, podobna miejscami do Drakuli czy Muszkieterów Króla, ale z tych trzech podoba mi się najbardziej. Dużo dedukcji, blefowania, najlepiej grać w dwie osoby, jak Kuba wygrywa, to na koniec zawsze jest dużo zabawy i sprawdzania gdzie policjanci prawie go złapali albo byli blisko kryjówki ;) Dodatkowym atutem jest szata graficzna, no i informacje dotyczące historii ofiar. Pudełko, plansza, karty, pionki wszystko wykonane na najwyższym poziomie.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:


Wszystkie recenzje



Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie