Kyuzo - recenzje
Przeklęta obieżyświatka ścigająca się z czasem. Potężne ataki i bardzo silny dobór kart zachęcają do aktywnego zrzucania kart i tworzenia długich combo za cenę gasnącego w każdej turze życia. Polecam fanom Setsuki.
I ruszyła przedsprzedaż! Naprawdę się bałem, że będzie dopiero na jesieni, ale...ale i tak nie ma znaczenia, bo wyjeżdżam na dłużej. Ah będę do tej gry tęsknił bardziej niż do rodzinnych stron. Zamówione!
To jest gra plenerowa, do zabrania na piknik, więc kości są bardzo duże, podejrzewam że ich wymiary sięgają 7x7x7 cm, gdzieś wyczytałem że rozmiar tuby to ⌀125mm h305mm. Podoba mi się taka inicjatywa, gry plenerowe to bardzo ciekawa rzecz na wyjeździe z dziećmi albo z przyjaciółmi. Zgłosiłem film promocyjny producenta do recenzji/linków, pozdrawiam!
Szanowny Gelforze,
całą tajemnicą jest zastawienie królowej już we wczesnej fazie gry wykorzystując regułę jednego roju i regułę wolności ruchu, aby piekielnica nie miała możliwości uciec - i zrobienie tego tak, żeby nie obudzić się z ręką w nocniku :)
Gra wtedy zasłuży na wyższą ocenę niż byle 3+ przynależne wielu innym grom :)
A osobiście - stawiam 5/5, dlatego, że jest to jedna z pierwszych gier, jakie kupiłem 6 lat temu - i do dzisiaj w nią z ogromną przyjemnością gram i wdrażam nowych, przyszłych fanów gier planszowych. Bardzo polecam!
Absolutnie wspaniała gra karciana uzupełniająca doznania brydżowe! Jak opisano, w obu tych grach mamy 2 zespoły dwuosobowe, jednak mechanizm i cele w każdym rozdaniu są diametralnie inne. W Tichu walczymy o kilka tylko kart w zebranych lewach, ważniejsze jest szybkie zgranie się z kart i pomoc w tym partnerowi. Najważniejszą cechą odróżniającą Tichu od brydża jest to, iż gra ta jest bardzo elastyczna, musimy reagować cały czas na zmieniającą się sytuację na stole i podejmować trudne wybory, czy iść w zaparte czy ulec kompromisom. Fantastyczna gra którą z całego planszomaniakalnego serca polecam każdemu lubiącemu spotkać się w stałym, eleganckim gronie na kilka godzin (gdyż w Tichu, jak w brydżu, ważnym elementem jest doświadczenie).
Ponadto wariant wieloosobowy do 10 graczy uczynił z Tichu jedną z najlepszych gier imprezowych w jakie kiedykolwiek grałem!
Bardzo polecam!
Dobry, solidny produkt
Dobra, rodzinna gra nie powodująca konfliktów pozaplanszowych a z bardzo ciekawą tematyką, która przyciąga weteranów walki o demokrację. Gwarantuję, że nie będzie się kurzyć na rodzinnych spotkaniach!
Jak dla mnie ideał :)
Wspaniały remake japońskiej gry :) Nadaje się jako przerywnik tak między większymi tytułami, jak między butelkami na spotkaniu przyjaciół. Lekka, satysfakcjonująca i bardzo przyjemna, o ile ma się dobry humor i wolę zabawy większą niż wola walki. Oczywiście trochę strategii też się znajdzie w blokowaniu innych graczy. Nie polecam grać z graczami bitewniaków, którzy zbyt dosłownie biorą odległości, gdyż wprowadzają nerwową atmosferę. Można grać z młodszymi.
Wykonanie na wysokim poziomie, aczkolwiek kartoniki ze stacjami mogłyby być grubsze. Martwię się o narożniki tych kart.
Często gości od zakupu na moim stole i jestem absolutnie pewny, że będzie to jedna z najczęściej rozgrywanych gier. Bardzo polecam!
Jak dla mnie ideał :)
Już od roku jestem zakochany w 51 stanie.
Zgadzam się z wami wszystkimi.
Ale to była wielka przyjemność móc testować 51 stan przez ten rok...cały rok grania za cenę 2 miesięcy abonamentu do jakiejkolwiek MMO. I więcej, w końcu jest u mnie na półce. NE w koszulkach i pudełeczku czeka na wykwintne okazje w domu, 51st do wora i wszędzie ze mną, zagrać przy każdej okazji np. na wczasach.
Zamiast narzekać na bycie nabitym w butelkę, trzeba się cieszyć tym, że gra się rozwinęła. Że zastosowano w niej nowe pomysły, nowe żetony, jeszcze kolejną opcję do złożonej już gry - interakcję.
Wtedy płaciłem za to, co oferował 51 stan i korzystałem z tego. Teraz płacę za to, co oferuje NE. Nie musiałem jej kupować, ale kupiłem i nie żałuję.
Co niestety nie zmienia faktu, że ludziom którzy nie mieli kontaktu z tymi grami odradzam starego 51. Jest po prostu, w porównaniu z NE, wybrakowany, ale wciąż doskonały sam w sobie. Amen.
Jak dla mnie ideał :)
Definitywnie Nową Erę.
51. Stan to starszy, niedorobiony i zmęczony brat Nowej Ery...
Chcę się tylko pożalić, że nie wiem co robić. Zabili mnie niedługo po rozpoczęciu (raptem 2 godziny czytania) i nie wiem co mam robić!
Z jednej strony wiem, że zacząłbym identyczną postacią (pasuje do mojego charakteru) i tak samo...no właśnie. Znowu zginę. Czy zatem książka do wyrzucenia i nie kupować kolejnej?
Czy też mogę zrobić Quick Load i wybrać co innego (choć to...dziecinne)?
A może udawać że czytam wszystko od nowa i w momencie ostatniego mojego paragrafu wybrać co innego (bo mam przeczucie, że mógłbym zginąć...).
Czy nie jest to istny paradoks? :-)
Droga Zosiu, najpierwej zganię Cię za wystawianie oceny przy takim 'komentarzu' (zaniżasz przedwiecznemu średnią) :-)
A przedwieczny ma około 18 cm szerokości i 8 cm wysokości (bez melonika).
Jak dla mnie ideał :)
Wspaniałe rozszerzenie dla wspaniałej gry!
W stylu Rebel Timesa -
Wykonanie - 5/5 - idealnie wycięte figurki, idealna wypraska, żadnych 'urywków', samo odchodzi po podniesieniu 'foremki'. Pudełko w powierzchni takie jak w grze podstawowej, lecz wysokość 1/3 podst. pudełka. Wykonanie zasługuje na najwyższą pochwałę, tak trzymać.
Miodność - 5/5 - gra wnosi bardzo wiele do i tak urozmaiconej gry. Mieszkańcy wioski totalnie zmieniają charakter rozgrywki, priorytety obrony wioski i wymuszają tworzenie nowej strategii na osiągnięcie sukcesu. Także każda kolejna rozgrywka jest inna od poprzedniej ze względu na dużo większy wpływ losowania mocy Taoistów oraz ustawienia żetonów wioski i portalów (a teraz także mieszkańców). Miałem wrażenie że gram w zupełnie inną, jeszcze lepszą niż podstawową (genialną) grę.
Cena - 4/5 - dobra, nie oszukujmy się, pudełko nie zawiera rzeczy wartych ponad 100 zł, ale ze względu na wykonanie i zmianę charakteru rozgrywki nie jest to cena 'zbójecka'.
Dobry, solidny produkt
Gra bardzo prosta i przyjemna jako przerywnik. Polecam szczerze, nikt z towarzystwa nie mógł jej nic zarzucić, a to spory atut.
Gra bardzo fajna, można pogłówkować i później siedzieć z konsekwencjami tego co wygłówkujemy. Polecam, szybka i dająca wiele radości gra na kilka osób (Dało radę nawet w 10) :D