Adam - recenzje
Zakupiona w cenie promocyjnej, więc rozpaczy nie ma.
Całkiem zgrabny filer na 5-10 minut.
Losowość ogromna, ale w grze trwającej 5 minut nie boli, przynajmniej mnie.
Obrazki na kartach całkiem ładne.
Push your luck w całkiem dobrym wydaniu.
W przypadku tej maty spodziewałem się podgumowanej warstwy, jak w playmatach. Okazuje się, że jest to "wykładzina" z nadrukiem i trochę niedbale nałożoną warstwą wierzchnią, gdyż są delikatne odklejenia na zagięciach maty.
Zawija się na bokach po leżakowaniu w tubie.
Moim zdaniem 3,5 na 5 (nie mogę dodać oceny na gwiazdkach)
Dla fanów RPG polecam.
W przypadku tej maty spodziewałem się podgumowanej warstwy, jak w playmatach. Okazuje się, że jest to "wykładzina" z nadrukiem i trochę niedbale nałożoną warstwą wierzchnią, gdyż są delikatne odklejenia na zagięciach maty.
Zawija się na bokach po leżakowaniu w tubie.
Moim zdaniem 3,5 na 5 (nie mogę dodać oceny na gwiazdkach)
Dla fanów RPG polecam.
Ogólnie dość dobre wrażenie, dość gruba (jak playmaty do gier). Obawiam się jedynie o trwałość, przy ciągłym rozpinaniu zatrzasków.
Kalendarz Rebelowy zawsze obecny (chyba, że brak druku przez Wydawcę).
Jak zawsze wszystko ok, jedyny minus to zaledwie kilka grafik z gier Rebela.
Przecież portfolio jest takie szerokie, że każdy miesiąc mógłby być z inną grą.
Na plus trzy okładki.
Dobry, solidny produkt
Dodatkowe Cuda Świata do świetnej gry taktycznej, jaką jest Siedem cudów świata. Plansze wprowadzają powiew świeżości jeśli gracie zbyt często w pełnym gronie. Mały minusik do Cudów- chyba jeden z nich działa w połączeniu z dodatkiem Liderzy, a to skłania do zakupu również kolejnego dodatku (choć jeśli lubisz i grasz w tę grę to zapewne dodatki i tak są już kupione).
Dobry, solidny produkt
Niby Feld, a jednak zasady nie są trudne i ciężkość gry też niewielka. Grę załapały dzieci 9- 10-letnie i radzą sobie całkiem dobrze. Gra sprawdza się znakomicie jako rodzinna rozgrywka. Jest kilka możliwości do wyboru, jednak, jak wspomniałem wyżej, nie powodują paraliżu decyzyjnego. Kupując tę grę zastanawiałem się, czy grę załapią dzieci i będą w stanie w miarę swobodnie podejmować decyzje dotyczące sytuacji na planszy. Gra dała radę. Po Amerigo, które mimo bajecznego wyglądu jest moim zdaniem grą bardziej wymagającą dla dzieci, tego Felda, do między innymi, rodzinnych rozgrywek polecam.
Dobry, solidny produkt
Gra do rodzinnej rozgrywki, w której będziemy starali się wybierać właściwości mijanych mieszkańców kubańskiego miasta. Gra kupiona w promocyjnej cenie.
Zakupiona jako gra wprowadzająca do poważniejszych tytułów takich jak Puerto Rico, gdzie również mamy do wyboru wykorzystanie zdolności danej postaci. Gra niedługa, więc młodzi gracze nie nudzą się przy planszy, a odrobina negatywnej interakcji dodaje dodatkowej frajdy.
Wydanie bez zarzutu.
Dobry, solidny produkt
W tej serii, chodzi o rozwijanie przestrzennego myślenia i twórczego odejścia od schematów. Jak dla mnie stanowi ciekawą rozgrywkę umysłową. Wykonanie bez zarzutu. Dla lubiących samotnie rozruszać zwoje mózgowe mogę polecić.
Dobry, solidny produkt
Rebelowy kalendarz, właściwie można byłoby nazwać kalendarzem rodzinnym, ponieważ większość grafik zawiera gry dziecięce/rodzinne. Na pewno informacje dotyczące co w danym miesiącu będzie się działo w Rebelu, oraz jakie mamy "dziwne święta" na pewno poprawiają odbiór tego produktu.
Dobry, solidny produkt
Podstawki zakupione z myślą o wykorzystaniu do Stawki większej niż życie, gdzie oryginalny wydawca nie pomyślał, żeby dla każdej z postaci były podstawki. Sprawdziły się.
W porządku, bez rewelacji
Cóż można napisać o tej grze. Imprezowo - rodzinna rozgrywka, dzieci ucząca spostrzegawczości, u dorosłych (szczególnie w imprezowym gronie) powodująca salwy śmiechu, gdy mysz ucieknie przez pomyłkę z sera. Sprawdza się jako rozpoczęcie lub zakończenie wieczoru z grami oraz jako gra dla dzieci, lecz nie do grania non stop.
Gra z gatunku zarządzania zasobami/ludzikami (worker placement)na planszy. Dla początkujących lub lubiących ten gatunek gra rewelacyjna. Dostosowana do różnej liczby graczy. Najczęściej gram na 2 osoby i tym wariancie gra mi się podoba nie mniej niż na 4 graczy. Możliwość wygrania na różne sposoby. Oczywiście odrobina losowości, którą możemy ograniczać za pomocą narzędzi lub kart. Gra do pogrania w gronie rodzinnym jak również w gronie planszówkowym.
Mam nadzieję, że w nowym wydaniu nie będzie wątpliwości w interpretacji przepisów punktowania za zielone karty. Oceniam grę na 4+.
Gra logiczna w której za zadanie mamy zbudować taki układ z dwuczłonowych (dziesięciobocznych) kafelków, aby na koniec gry znaczniki kolorów były dalej na torze punktacji niż znaczniki przeciwnika/przeciwników.
W grze mamy do dyspozycji kilkadziesiąt kafelków (niestety tekturowych), na których umieszczone są różnokolorowe wzory. Wzorów tych mamy 6 w 6 kolorach (jeden kolor odpowiada jednemu wzorowi). Do tego dochodzi plansza, która jest zróżnicowana wielkością obszaru grania w zależności od ilości graczy. Im więcej graczy tym obszar większy o jeden okrąg (sześciobok).
Na początku rozgrywki losujemy po 6 kafelków umieszczamy je w wytłoczkach na planszy i rozpoczynamy grę. Wykładamy pierwsze kafelki przy znajdujących się już na planszy symbolach i zaznaczamy na torze punktacji sumę wszystkich stykających się w liniach prostych (nie rozdzielonych innymi symbolami) znaków danego koloru. W ten sposób zdobywamy nasze punkty. Oczywiście po wyłożeniu kafelka, dociągamy z worka kolejny kafelek, aby na koniec własnej rundy mieć ich 6. Dodatkowo jeśli zapełnimy jeden z toru w danym kolorze, mówimy \"Geniusz\" i mamy dodatkowy ruch z kafelków które nam pozostały do wyboru(dopiero po wykonaniu wszystkich ruchów możemy dobrać płytki).
W grze tej liczy się jednak równomierne poszerzanie obszarów kolorów, bo ten kto na koniec gry będzie na końcu punktacji choćby z jednym kolorem ten przegrywa.
Gra jest fantastyczna, można grać z całą rodziną czy przyjaciółmi. Ośmioletnie dzieci są w stanie wygrywać rozgrywki. A możliwość blokowania przeciwnika dodaje odrobinę negatywnej interakcji w grze.
Plusy:
- dla całej rodziny
- regrywalna
- rozwijająca zmysł logicznego myślenia
- plansza dostosowana do liczby graczy
- dość szybka rozgrywka
Minusy:
- tekturowe kafelki (w pierwotnej wersji były to plastikowe kafelki)
- wytłoczki w planszy (mogłyby być załączone stojaczki na kafelki)
- losowość, która niektórym graczom może się nie podobać
Ocena 5-, ze względu na kafelki i wytłoczki w planszy. Polecam.
Bardzo prosta gra karciana w niskiej cenie o dużej regrywalności zarówno wśród dorosłych jak i dzieci. Może w przypadku dzieci, szczególnie w początkowych partiach gry, trudniej jest odnaleźć się jako sabotażysta, i kierować kartami w taki sposób aby nie zostać rozpoznanym, lecz po kilku partiach już ta trudność mija i dzieciaki stają się "pełnowartościowymi" graczami.
Gra w stosunku cena do jakości wygląda zachęcająco, tematyczne ilustracje związane z poszukiwaniem złota w podziemnych tunelach. Gra pozwala na rozegranie kilku partii pod rząd bez specjalnego znużenia, nawet z dziećmi. W grze mamy do czynienia z dużą interakcją zarówno negatywną (w przypadku blokowania innego gracza zepsutymi narzędziami) jak i pozytywną jeśli blokujemy sabotażystę i w spokoju budujemy tunel do celu.
W grze może brać udział nawet 10 graczy, co w przypadku niewielkiego rozmiaru gry powoduje, że warto tę grę mieć w swoich zbiorach.
Podsumowując jeśli ktoś lubi gry karciane z dużą interakcją, możliwością tworzenia własnej drogi do celu, to tę grę zdecydowanie polecam. Gra nadaje się do grania z dziećmi w wieku już 6-7 lat.
Gra karciana, w której staramy się uzbierać jak najmniej (lub wcale - stan idealny) byków. Proste? Nie do końca. Z prostego względu - każdy próbuje osiągnąć ten sam cel w tym samym czasie.
W tej grze może brać udział od dwóch do dziesięciu graczy (według mnie najlepiej gra się przy trójce bądź czwórce graczy), ponieważ gra staje się mniej przewidywalna, co za tym idzie nawet najlepsi taktycy mogą się przejechać na byku. W grę można grać już z ośmiolatkiem, który jest w stanie samodzielnie określić różnicę pomiędzy poszczególnymi kartami, które ma na ręku i które są na stole.
Rozgrywka trwa około 30 - 45 minut w zależności czy w grze bierze udział zbyt wielu taktyków.
Gra oferuje mnóstwo zabawy podczas gry w rodzinnym lub/i koleżeńskim gronie.
Polecam tę grę jako obowiązkowa pozycja karciana, szczególnie że cena nie jest wysoka, a regrywalność i zabawa podczas rozgrywanej partii tej prostej karcianki jest naprawdę wysoka.
Kolejna z gier, której metodyka opiera się na szybkości reakcji. Tym razem trzeba być szybki gdy na kartach wykładanych przez graczy będziemy mieli 5 jednakowych owoców(limonka, truskawka, śliwka, banan).
Do gry dołączony jest niezniszczalny, metalowy dzwonek.
Gra podoba się dzieciom - najbardziej ze względu na dzwonek. Pozwala młodym graczom rozwijać pierwsze fazy nauki liczenia. Oczywiście grając z dziećmi musimy ograniczyć nasz czas reakcji, aby dać im szansę na użycie dzwonka.
Dla dzieci w porządku - grają kilka partii dziennie, dla starszych którzy nie grają w gry, jedynie jako przerywnik.
Ogólna ocena 3, podniesiona ze względu na grywalność i częstotliwość grania przez dzieci do 4.
Jak dla mnie ideał :)
Prosta gra rodzinna w budowanie swojej planety z dostępnych czterech rodzajów elementów. Gra wciąga całą rodzinę do półgodzinnej rozgrywki. Pomimo iż elementów w pudełku nie ma zbyt wielu (w zasadzie same kafelki 80 sztuk i pięć małych znaczników punktów) to daje niesamowicie dużo frajdy dla całej rodziny.
Chętnie powracam do tej gry, która w sytuacji kiedy nie mamy dużo czasu na rozgrywkę sprawdza się znakomicie.
Nawet siedmioletni gracze potrafią ograć starszych współgraczy.
Dobry, solidny produkt
Gra pamięciowa w której najmłodsi gracze mogą/poznają różne rasy psów. Kafelki są dość duże z wyraźnymi zdjęciami psów.
Niestety rasy jakie występują w tej grze są mało popularne (aczkolwiek jeśli dziecko zapamięta je wszystkie to może wprowadzić w zdumienie rodziców lub innych dorosłych kiedy podczas spaceru nazwie przebiegającego psa np sillky terrier).
Dobry, solidny produkt
Gra karciana dla rodziny z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. W grze losujemy kartę z literą oraz kategorię do której mamy ułożyć słowa rozpoczynające się wylosowaną literą.
Rozgrywka zaznajamia dzieci z alfabetem, kształtem liter. Ćwiczy wyobraźnię, zdolność tworzenia słów na wybraną literę.
Ta karcianka może być wstępem do gry w Państwa i miasta,. w które dawniej grywano w szkołach podstawowych.
Dodatkowym atutem jest możliwość dopisania/wymyślenia własnych kategorii na załączonych czystych kartach.