Jak dla mnie ideał :)
Doskonała wersja GWT -- dla mnie na równi z podstawką z dodatkiem Kolej na Północ. Łatwiejsza do grania niż pozostałe wersje - nie ma aż tak krótkiej kołderki, pieniądze zdobywamy łatwiej i w większych ilościach dzięki strzyżeniu owiec - dzięki temu nie ma tego efektu, co w podstawce, że dojechaliśmy gdzieś i brakuje nam 1 dolara, żeby zrobić sensowną akcję. Mimo to oczywiście jak wszystkie pozostałe - jest niebanalna i wymaga dużo planowania, aby wymaksować punkty. Polecam!
Jak dla mnie ideał :)
Świetny klimat, doskonałe komponenty (słońce na środku i obracający się Układ Słoneczny!), niewielka losowość i po prostu bardzo dobra gra z budowaniem silniczka. Gracze prowadzą badania w kierunku odnalezienia obcych - mogą to robić przez badania sygnałów radiowych, pozostałości na planetach oraz analizy danych komputerowych. Gdy odkryjemy wystarczająco śladów życia - pojawia się karta obcych (losowa), która dodaje nowe opcje w grze - np. przewozimy próbki, badamy skamieliny, itp. Rewelacja, bardzo nam rodzinnie siadła - a jesteśmy generalnie fanami Terraformacji Marsa i Diuny: Imperium. Polecam!
Jak dla mnie ideał :)
Świetna kooperacja, w której nie mamy pełnej wiedzy - kości naszego partnera są tajemnicą i nie możemy o nich rozmawiać. Dzięki temu musimy komunikować się poprzez konkretne ruchy, przewidywanie i odczytywanie intencji - trochę jak w brydżu. Fajna gra dla par, polecam!
Nie spełnia moich oczekiwań :(
Gra o zmarnowanym potencjale. Apka i ogólny vibe jest super - jesteście załogą podwodnego myśliwego. Niestety nałożona jest na to fatalna mechanika aktywacji, zgodnie z którą twoi ludzie mogą zrobić dwie rzeczy na krzyż w czasie swojej zmiany, a potem przez 8 godzin stoją jak kołki. Do tego trzeba ciągle przekładać gdzieś mnóstwo żetonów, żeby zrobić jakąś prostą rzecz - zamiast zabawy jest przesuwanie znaczników. Nie bardzo nawet jest jak to naprawić (zaktualizowane zasady w mojej ocenie tego nie naprawiają) - wszystkie pozostałe mechaniki bazują na tych aktywacjach (jak rany, itp.).
Szkoda, bo pierwsze kilkanaście minut pokazuje, że to mogłaby być fajna gra. Niestety nie jest.
Jak dla mnie ideał :)
Na razie poprowadziłem pierwszy scenariusz na mechanice Gliny i bardzo podszedł zarówno mi jak i ekipie. Fajnie przygotowane opisy morderców, ich historie i motywacje. Do tego garść NPCów oraz ciekawych miejsc i przygoda detektywistyczna gotowa!